Vissza a kezdetekhez

Pál Attilát pályája kezdetén zenés szerepei tették ismertté és kedveltté Kecskeméten. Számos operettben, musicalben énekelt. Az idei évadban Huszka Jenő Lili bárónő című, nagysikerű művében láthatjuk majd, amelyben tizenöt évvel ezelőtt már színpadra lépett a hírös város teátrumában. S hogy milyen különös a sors: akkor is, most is Galambos Frédi szerepét osztották rá.

– Az elmúlt években nagyon sokféle szerepet játszottam, de operettet már régóta nem. Frédi, a táncoskomikus teljesen testhezálló szerep számomra, amit 1994-ben Éry-Kovács András rendezésében játszottam először, most pedig Harangi Mária állítja színpadra. A rendezőnő szándéka is az, hogy élettel teli figurákat, hús-vér embereket lássanak a nézők, és ez nagy öröm számomra – hangsúlyozta Pál Attila, színművész.

Pál Attila és Hajdú Melinda

–Az operettel kapcsolatban ugyanis az egyik legfőbb sztereotípia, hogy a bonvivánnak lefúrt lábakkal csak szépen kell énekelnie, a primadonna egy naiv cicababa, aki csak pislog, a táncoskomikust pedig bohókás bolondnak kell eljátszani. Mi azt szeretnénk, ha igazi érzelmek, igazi szenvedélyek és indulatok, valós emberi érzések jelennének meg a színpadon. S ha így nézünk a történet mélyére, akkor kiderül, hogy nem is olyan ütődött ez a Frédi, mint amilyennek első látásra tűnik. A kastélyba kvázi Lili bárónő vőlegényeként érkezik meg, s nem csupán Lili szépsége, de a jelentős hozomány is motiválja. Közben Clarisse-nak is csapja a szelet, mert rájön, hogy Malomszegi báró szívesebben látna egy grófot a lánya férjeként, mint őt. Ügyesen taktikázik, hogy minden helyzetből nyertesen jöhessen ki. Reméljük, hogy a közönség is értékelni fogja az erőfeszítéseinket, és tapssal, mosollyal díjazzák az előadást.

A teljes cikket a Magyar Teátrum novemberi számában találja.