Orient: két világ a síneken

Fekete Péter, a Békéscsabai Jókai Színház és a Szarvasi Vízi Színház igazgatója, a magyar Vidéki Színházigazgatók Egyesülete elnöke, a Magyar Teátrum színházi havilap alapító főszerkesztője új szuperprodukcióra készül a Művészetek Háza Gödöllő és a Békéscsabai Jókai Színház közös együttműködésében. Stílusosan a Nyugati Pályaudvaron találkoztunk, ahol a nosztalgia Orient Expressz is megáll.

Az előadásban több olyan művészeti stílus, zenei megoldás jelenik meg, mely végigköveti a Párizst és Isztambult összekötő Orient Expressz útját. Megszólalnak és láthatóvá válnak majd a nyugati kultúrák zenei gyökerei, a francia impresszionisták és expresszionisták zenei elképzelései, a népzene, a bécsi és budapesti kávéházak hangulata, a balkán folklór és a török népi motívumok. A grandiózus, egyedi látványvilágú, két felvonásos kortárs színházi darab luxusjárata kapcsolódási pontot jelentett kelet és nyugat között, csakúgy, mint az éppen 15 éves Talamba és a Cimbaliband zenéje, vagy a Fricska koreográfiái.

orient2.jpg

A darab tulajdonképpen egyszerű történet: Párizsból egy férfi (Szomor György), Isztambulból pedig egy nő (Gubik Petra) indul el egymás felé, miközben, az utazás során, a zene, a tánc, a mozgás lehetőségeivel kibontják, elmesélik saját történetüket. Végigutazzák Európát az Orient Expressz segítségével, s közben megismerjük magán-múltjukat, elindulásuk okát, a gyökereik, a kultúrájuk biztonságot adó, ugyanakkor gúzsba kötő elmeit. Aztán középen felrobban a Zimonyi híd, megsemmisítve a találkozás lehetőségét, szétszakítva az egymás felé induló férfit és nőt. 1914-ben kitör az első világháború.

orient3.jpg

Az alkotók várják a fővárosiakat és a gödöllői nézőket a Művészetek Házában, Gödöllőn, december 13-án és 15-én 19.00 órától. Már tárgyalások folynak arról, hogy meglátogassák azokat a városokat, Párizstól Isztambulig, ahol megáll az Orient Expressz, illetve Békéscsabára is ellátogatnak májusban 20 előadás erejéig, ahol egykoron szintén megállt az Orient Expressz.