Kritikaszemezgető: Stuart Mária – Jókai Színház

„Jelentős előadás született a Jókai Színházban. „Magyar átok”: valamikor – talán annak idején joggal -, rásütötték a bélyeget a színházra. Ez ma már egy másik színház, annak ellenére, hogy a fellépők jó része évek óta itt lép színpadra. Az elmúlt évek munkája beérett. Ideje megváltoztatni a beidegződést.” Terasz.hu

 

„Stuart Mária plexi kalitkája látványos megoldás, de a schilleri nyelvezet követését nem teszi egyszerűvé a nézők számára. Ugyanakkor, aki hajlandó végig koncentrálni a két órát, egy jól kivitelezett, precíz bemutatón vehet részt. Dobó Kata jól birkózik meg a szereppel. Jelenléte, orgánuma meghatározó, beszédének hangsúlyai ugyanakkor néha furcsa helyekre kerülnek egy-egy mondaton belül.” Szinhaz.hu

„Erzsébetnek és Máriának Schiller eredeti drámájához képest egy-egy szellemalakja vagy – az előadás a képzettársítást megengedi – védangyala van (Komáromi Anett és Tarsoly Krisztina). A rendező ezzel a konfliktust transzcendens síkra tereli, s időn kívülivé teszi. Akarva-akaratlanul hangsúlyozza, hogy egyrészt Isten kegyelméből felkent uralkodók mindketten, hatalmuk szakrális, tehát Istentől determinált.” Magyar Nemzet

„Az előadást nézve kiderül: Dobó Kata tényleg méltó erre a szerepre. Szűk, átlátszó kalitkába zárva láthatjuk, szépen formált mondatai ugyanúgy hatnak, mint a balettművész indulatokat idéző mozdulatsorai és a Purcell muzsikáját átdolgozó Gulyás Levente zenéje. Rab, Erzsébet királynő foglya – őt Kovács Edit adja, lenyűgöző méltósággal –, s kudarcba fullad minden kísérlete, hogy kijusson innen.” Magyar Hirlap