Kreatív színházi foglalkozás Kecskeméten

Nyolcszáz óvodásnak és iskolásnak szerveznek programot

Sok mindent látott már a kecskeméti színház 118 éves épülete, de olyan nagyszabású oktató-nevelő programot, mint amelyet most elkezdünk, még egészen biztosan nem – fogalmazott Cseke Péter, a kecskeméti Katona József Színház igazgatója az „Ide nekem az oroszlánt is!” színház pedagógiai projekt nyitórendezvényén.

Az uniós támogatással létrejövő, mintegy 24 millió forint összköltségvetésű programban több mint 800 kecskeméti és Kecskemét környéki gyermek vesz részt.

– Eddig is sokat tettünk azért, hogy a színházunkra irányítsuk a fiatalok figyelmét. Az idei évadban azoknak a száma, akik gyermek, ifjúsági vagy családi bérletet váltottak, elérte a 10 ezret! Mégsem dőlhetünk hátra. A sikeres uniós pályázat lehetővé teszi, hogy társulatunk kimozduljon a teátrum falai közül, és a gyerekeknek változatos tematikájú foglalkozásokon, játékos, kreatív programok segítségével mutassa be a színház varázslatos világát – mondta a nyitórendezvényen Cseke Péter.

A 12 hónapon át tartó projekt három korcsoportot szólít meg: az óvodás korosztályt, (a Mátis Kálmán utcai Óvoda nagycsoportosai) a kisiskolás korosztályt, (a Kecskeméti Belvárosi Általános Iskola több intézményegysége, így a Béke Általános Iskola, a Damjanich János Általános Iskola, a Magyar Ilona Általános Iskola és a Zrínyi Ilona Általános Iskola, valamint az Orgoványi Általános Iskola tanulói), és a középiskolai korosztályt (a Bolyai Gimnázium 10-11. osztályos tanulói).

Image

A projekt foglalkozásvezetői a társulat tagjai közül kerülnek ki

– Célunk, hogy a teátrum által bemutatott műveket a gyerekek színházi körülmények között ismerhessék meg, majd komplex módon dolgozzák fel a társulat tagjai segítségével – mondta Lesku Katalin projektmenedzser. – Tizenháromféle szakkörrel, témanapokkal és témahetekkel valamint színháztörténeti vetélkedőkkel készülünk. A gyerekek és a pedagógusok munkáját a megtekintett előadásokhoz kapcsolódó módszertani, foglalkoztató anyagok is segítik majd. A programok megvalósítási helyszínei változatosak: az együttműködő intézményekben megtartott foglalkozások mellett a Katona József Színház, valamint a Ciróka Bábszínház is helyszínt biztosít számunkra.

– Az óvodások és kisiskolások Nemes Nagy Ágnes-Novák János: Bors néni és Németh Virágh: Mátyás mesék című előadásokat ismerhetik meg, míg a középiskolások Shakespeare: A vihar című előadását dolgozhatják fel – vette át a szót Mészár Zsuzsa, a teátrum művészeti titkára, projektasszisztens. – A program minden eleme a játékos, cselekedtető tanulásra épül. Az alaptörténetek megismerésén túl az adott művekben fellelhető szituációkat és problémákat dolgozzák fel komplex módon, az életkori sajátosságaiknak megfelelően. A projekt célja, hogy a résztvevő gyerekeket színházba járóvá, színházszeretővé, színházértővé nevelje.

A szakkörökön drámajáték, szituációs- és szerepjáték segítségével történik a művek feldolgozása. A témanapokon a kulisszák mögötti élettel is megismerkedhetnek, a témahéten pedig a nagyobbak táborozni indulhatnak Szegedre, ahol garantáltan minden a színház körül forog majd.

A projekt foglalkozásvezetői a társulat tagjai közül kerülnek ki: Réczei Tamás, a színház művészeti vezetője, rendező, dramaturg, Németh Virág dramaturg, Sirkó László színművész, Hegedűs Zoltán színművész, Csombor Teréz színművész, Hajdú Melinda színművész, Fazakas Géza színművész, Fehér Éva színháztörténész, előadóművész, Szokolai Péter színművész, Vári János rendezőasszisztens, színész.

 

rákász