Horror és cirkusz a liget szélén

Horror cirkusz társulat sátra vonzza a nézelődőket a budapesti 56-osok terén. November 23-áig színház, cirkusz, kabaré, no és az ígéretek szerint sok borzongás várja odabent a közönséget. 

A Rémségek Cirkusza bemutatja Pokol című eredeti és most debütáló előadását, amely egy 18. századi temetőben feltámadó holt lelkek rémisztő világába ragadja el a nézőket, amelyben találkozhatnak Lucifer és az ördögi Kharon pokolbéli birodalmának legsötétebb szereplőivel.

A Pokol című előadás azt ígéri, hogy a nézők olyan állapotba kerülnek, amelyben a vérnyomásuk az egekbe szökik, a testük új életre kel, és ahol nincs remény a túlélésre. A téma, a színpadra állítás és a show forgatókönyve is mutatja, hogy az előadás  időutazás, a múltba tekintenek vissza, és a dantei idők pokolbéli világába szállnak alá.

Egy show, amely három művészeti ág, a színház, a cirkusz és a kabaré világát olvasztja eggyé. Színház, mert történetet mesélnek el; cirkusz, mert a cirkuszi technikát alkalmaznek a történeteik pantomimes és akrobatikus elemekkel gazdagított elmeséléséhez; kabaré a közönséggel való kapcsolattartás és a humor miatt. Csipetnyi rosszaság teszi szórakoztatóvá az előadást.

A környezet olyan, mint egy filmforgatás helyszíne, a cirkusz porondja pedig, ahol a túlvilágról visszatért lelkek sírhelyei találhatók, ajtót nyit egy lángokban álló világra, ahol a félelem és a zűrzavar uralkodik, ahol nincsenek már törvények.

 

Az előadás alkotóira hatással voltak mozifilmek, amelyek inspirációul szolgáltak, de hatott rájuk Dante Pokol című műve, vagy Dan Brown Pokol című munkája, és Dario Argento korszakalkotó filmje is. Így például Burnau Nosferatuja, a Rémségek Cirkusza főszereplője a Pokolban Lucifer, az Ördög lesz, aki a lelkekkel játszik, és itt lesz Kharon is, a holt  lelkek révésze.

Bár a show Lucifer, az Ördög és Kharon főszerepére támaszkodik, a Pokolban számos más korabeli filmes utalás is jelen van a szereplők között, így például: Lumiere, a csavargó komornyik, aki a lelkeket gondozza, aztán Kakadu, aki a bűnösökkel és a holt lelkekkel játszadozik, valamint Fedra, a vámpírnő, és a showban egészen sötét koreográfiával és  színpadra állításban ábrázolt múmiák.

A Szörnyszülöttek című, régi alapműnek számító horrorfilmnek is megvan a szerepe az előadás felvezető részében, mivel a filmhez hasonlóan végtelen számú, a mélységes mély sírokból kilépő szereplő öleli át a nézőket, mintegy üdvözlésképpen.

A produkció egyszerre szeretne közvetlen és meglepő lenni, mert úgy hiszik, ezzel tudnak rettegést kelteni. A rémület által az adrenalinlöket folyamatosan érkezik, az összbenyomásban a félelmek legkegyetlenebbjei hatnak, de az egészet áthatja egy nagy adag humor, amely lecsillapítja a nézők lelkét, amikor a hangulat már fenyegetővé és túl nyomasztóvá válik.  Az előadás egésze ízléses és érzékeny, mindig a néző szórakoztatására koncentrál.

A klasszikus zene repertoárjának számtalan ismert dallamát alkalmazzák, amelyek úgy jelenítik meg a sírontúli világot, hogy a néző libabőrös lesz.